نوشته شده توسط : بابک د

زنان باردار مایعات زیاد بنوشند هرگونه درد و سوزش هنگام ادرار کردن و وجود خون در ادرار غیر طبیعی است و خانم باردار به محض بروز باید به متخصص مراجعه کند.


در طول دهه سه و چهار زندگی، این تفاوت جنس در خانم ها در حداکثر درجه می باشد. خانم های جوان بیشترین وقوع «UTI» را داشته و به طور متوسط یک سال در میان یک عفونت دچار می شوند. بررسی ها نشان می دهند، زنان باردار باید در دوران بارداری مصرف مایعات را به حداکثر برسانند و آب زیاد مصرف کنند تا دچار عفونت مجاری ادرار نشوند. تا کنون تحقیقی نشان نداده است که مصرف مواد غذایی خاص تاثیر پیشگیرانه یا درمانی داشته باشد اما مصرف زیاد آب به دلیل اینکه باعث تشکیل ادرار بیشتر می شود می تواند جلوی عفونت را بگیرد. میکروب ها هر 45 دقیقه یک بر تکثیر می شوند. کسی که آب کم می خورد و ادرار در این فاصله در مجاری باقی بماند فرصت تکثیر را به میکروب ها می دهد.

  



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: برچسب‌ها: زنان باردار , بارداری , خوراکیهای دوران بارداری , رژیم غذایی زنان باردار , حامله , بچه داری , زبان کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

آیا تاکنون به این موضوع فکر کردید که چرا معمولاً در پاییز و زمستان سرما می‌خورید؟ بنا به گزارش منتشر شده در مجله هلث health magazine در مشاوره با چندین متخصص برای جلوگیری از سرما خوردگی در فصل زمستان و یا پاییز می‌بایست در ابتدا حتماً خود را با واکسن آنفولانزا محافظت کنید و سپس با استفاده از راهنمای زیر پاییز و زمستان خود را بیمه کنید. ۱. قرارهای خود را در فصول سرد حتی الامکان در فضای باز بگذارید! باور عموم بر این اساس است که برای جلوگیری از سرما خوردگی بهتر است در فضای بسته و گرم بمانیم ولی مشکل اینجاست که باکتری‌ها و ویروس‌ها در فضای بسته باقی می‌مانند و احتمال انتقال بیماری و این ویروس‌ها در فضای بسته به مراتب افزایش می‌یابد و این در حالی است که در فضای باز، جریان هوا به ویروس‌ها اجازه نمی‌دهد که در محیطی بمانند. بنابراین بیرون رفتن و خارج شدن از فضای بسته نه تنها شما را از شر ویروس‌های ساکن در آن محیط نجات می‌دهد بلکه اگر بیرون رفتن شما با حرکات ورزشی و یا پیاده روی همراه شود باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما می‌شود زیرا تحقیقات نشان می‌دهند ورزش هم باعث ارتقا قوای فیزیکی و هم ارتقای سطح ایمنی و حفاظتی بدن می‌شود. ۲. آرامش روانی باعث جلوگیری از سرما خوردگی می‌شود شاید شما هزاران دلیل برای اینکه زمان کافی برای استراحت ندارید داشته باشید، ولی عدم داشتن استراحت کافی و سلامت روانی می‌تواند هزینه‌های سنگینی به شما تحمیل کند. مضطرب بودن باعث ترشح هورمون‌های مرتبط با استرس می‌شود که موجب ضعیف شدن بنیه بدنی شما در طول زمان می‌شود و سیستم دفاعی بدن شما در برابر آنفولانزا و یا سرما خوردگی ناکارآمد ظاهر می‌شود. بنابراین زمان کافی را در طول شبانه روز به آرامش و سلامت روانی خود اختصاص دهید. ۳. دستان خود را بشویید شستن دستان تا حدود زیادی از انتقال ویروس به بدن شما جلوگیری می‌کنند زیرا با لمس کردن اشیا مختلف در طول روز این ویروس‌ها به راحتی می‌توانند به سطوح دستان شما منتقل شوند. در شست و شوی دستانتان دقت کافی را به خرج دهید. از آنجایی که احتمال وجود ویروس بر روی سطح صابون‌ها وجود دارد حتی الامکان سعی کنید از مایع‌های دستشویی استفاده کنید که دست‌تان با آنها تماسی نداشته باشد. انتقال ویروس‌ها در محیط‌های مرطوب در مقایسه با محیط‌های خشک آسان تر صورت می‌پذیرد، بنابراین سعی کنید بعد از شستن دست‌هایتان با حوله‌های پاکیزه و عاری از آلودگی آنها را خشک کنید و نه با لباس‌هایتان. ۴.خواب کافی داشته باشید تحقیقات نشان دهنده این هستند که مقدار خواب مورد نیاز برای هر کس در طول شبانه روز تفاوت دارد، اما مدت خواب کمتر از ۷ ساعت در طول شبانه روز می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس سرما خوردگی را تا سه برابر افزایش دهد. از طرفی دیگر فقط زمان آرامش و سکوت برای ما در طول شبانه روز در شب‌ها زمانی است که دراز کشیدیم، ولی دقیقاً در همین زمان به‌صورت ذهنی سعی بر تحلیل مشکلاتمان داریم که باعث می‌شود مغز و ذهن به خواب فرو نروند، بنابراین به هنگام شب سعی کنید ذهن‌تان را از موضوع‌ها و مسائل روزانه خالی کنید تا بتوانید سریع تر و آسان تر به خواب فرو بروید. تسنیماخبار مرتبط:واکسن استنشاقی سرماخوردگی چیست؟قوي ترين داروي سرماخوردگي كشف شدرقابت لبو و شلغم در درمان سرماخوردگی بهترين دم كردني ها براي رفع سرماخوردگي



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

یک جراح و متخصص زنان گفت: هرچند ورم خفیف پا و قوزک در دوران بارداری طبیعی است اما ورم بیش از حد در دوران بارداری خط قرمزی است که باید با پزشک یا ماما در میان گذاشته شود. دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (یسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه عوامل متعددی در ایجاد ورم‌ و قوزک‌ پا در دوران بارداری سهیم است، گفت: رحم در‌حال رشد بر سیاه‌رگ‌ها فشار می‌آورد. این فشار از بازگشت خون به قلب جلوگیری می‌کند. این حالت سبب ایجاد ورم در ساق‌ها، قوزک و پاها می‌شود. تغییرات هورمونی نیز در‌ این زمینه نقش دارند. هاشمیان نایینی با بیان این مطلب که ورم پا و قوزک در دوران بارداری شایع است، گفت: این عارضه اغلب پس ‌از زایمان از ‌بین می‌رود. در ‌این دوران انجام اقداماتی در رفع ورم مفید است. این جراح و متخصص زنان درباره راهکارهای موثر برای رفع قوزک پا گفت: از ایستادن‌های طولانی مدت طولانی و قراردادن پا روی پای دیگر باید اجتناب شود. خوابیدن به پهلو و نشستن وقرار دادن پاها به سمت بالا از دیگر راهکارهای کاهش تورم و قوزک پا است. در ‌صورتی‌ که بتوان، باید به پهلوی چپ خوابید. این‌ کار فشار را از روی ورید اجوف زیرین برمی‌دارد؛ این سیاه‌رگ بزرگ، خون را از نیمه‌ زیرین بدن به قلب باز می‌گرداند. در این حال می‌توان زیر ساق‌ها را با بالش اندکی بالاتر آورد. وی گفت: استفاده از «جوراب فشاری» نیز به رفع این مشکل کمک می‌کند که در صورت صلاحدید پزشک تجویز می‌شود. همچنین توصیه شده است که در دوران بارداری، روزانه حدود 10 فنجان (3.2 لیتر) مایعات نوشیده شود. هاشمیان نایینی با تاکید بر اهمیت ورزش منظم روزانه در رفع تورم قوزک پا گفت: باید روزانه پیاده‌روی و در ‌صورت تمایل دوچرخه‌سواری یا شنا کرد. ایستادن در استخر نیز راهکاری سودمند است. هرچند در‌ مورد استفاده از فشار آب بر ورم پا و قوزک، پژوهش‌های اندکی وجود دارد، اما به ‌نظر می‌رسد ایستادن در استخر به بافت‌های ساق‌ پا فشار می‌آورد و ممکن‌ است سبب رفع موقتی ورم در دوران بارداری شود. این جراح و متخصص زنان گفت: به‌ کاربردن کمپرس آب ‌سرد روی مناطق ورم‌ کرده نیز دارای اثر آرام‌بخش است. نتایج برخی پژوهش‌ها حاکی از ‌آن است که ماساژ منظم پا به کاهش ورم پا و قوزک در دوران بارداری کمک می‌کند. هاشمیان نایینی خاطر نشان کرد: با وجودی که ورم خفیف پا و قوزک در دوران بارداری طبیعی است، اما ورم بیش از حد در دوران بارداری خط قرمز است. در صورت وجود ورم شدید، ناگهانی یا ورم در یک پا، باید با پزشک یا ماما تماس گرفته شود. وی گفت: ورم شدید یا ناگهانی ممکن است شناسه‌ یک حالت وخیم موسوم به پره‌اکلامپسی باشد. سایر شناسه‌ها و نشانه‌های پره‌اکلامپسی شامل سردرد شدید، تاری دید و افزایش سریع وزن است. این جراح و متخصص زنان در پایان یادآور شد: بروز تورم در یک پا به ویژه اگر با درد یا حساسیت به لمس در پشت ‌ساق پا یا ران همراه باشد؛ ممکن ‌است نشانه‌ لخته‌شدن خون یا سایر حالات زمینه‌ساز باشد. به ‌هر‌حال، هر‌ دو این موارد به ارزیابی و درمان مناسب نیاز دارد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: برچسب‌ها: ورم پا , دوران حاملگی , دلایل ورم پا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

قبل از ازدواج، اختلالات شخصیتی را شناسایی کنید نامناسب‌ترین افراد برای ازدواج
اگر دختر و پسر حداقل اطلاعات درباره هم و ویژگی‌های شخصیتی یکدیگر را کسب کنند، بی‌شک شکست‌ها در زندگی مشترک به حداقل خواهد رسید، زیرا بسیاری از افرادی که در زندگی شکست می‌خورند، تعریف مشخصی از معیارهای مورد نظر خود ندارند.
جام جم سرا: به طور نمونه زمانی که از دختر یا پسری سوال می‌شود که چرا به طرف مقابل علاقه‌مند شده‌اید؟ پاسخ می‌دهد «چون او فرد باشخصیتی است». سوال اینجاست که فرد باشخصیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و از واژه‌هایی چون باشخصیت و بی‌شخصیت چه تعریفی به صورت عملیاتی داریم.

شخصیت یک الگوی پایدار از رفتارهای انسان است که می‌توان بر اساس آن رفتارهای فرد را پیش‌بینی کرد. یکی از بحران‌های اصلی در ازدواج وجود اختلال شخصیت در فرد است؛ و یکی از نمودهای اختلال شخصیت در فرد، شکاک بودن اوست. وقتی وارد رابطه با این افراد می‌شوید همیشه مجبورید وفاداری خود را به آن‌ها ثابت کنید. افراد شکاک در زندگی به دنبال این هستند که خیانت فرد مقابل را به نوعی ثابت کنند و تصور می‌کنند که طرف مقابلشان در حال خیانت به اوست، بنابراین به دنبال شواهدی هستند که افکار خود را به اثبات برسانند.

این افراد به زمین و زمان بدبینند و به شدت خطرناکند و احتمال آسیب رساندن به طرف مقابل از سوی آنان وجود دارد. یکی دیگر از اختلالات شخصیت، شخصیت منزوی است. افرادی وجود دارند که منزوی هستند و ارتباطات اجتماعی محدود و یا به ندرت دارند. در این بحث لازم است موضوع حجب و حیا را از بحث انزوا جدا کنیم. افراد دارای حجب و حیا قادر به برقراری ارتباطات اجتماعی هستند و در زمینه‌هایی که لازم باشد حجب و حیای خود را نشان خواهند داد. اما افراد منزوی این‌گونه نیستند؛ افراد منزوی همسفران خوبی برای زندگی مشترک نخواهند بود.
در روابط عاشقانه نشانه‌ها را ببینید و جدی بگیرید، نشانه‌ها خبر از آینده می‌دهند. یکی از نشانه‌هایی که در شناخت افراد کمک می‌کند، عجیب و غریب بودن آدم‌هاست. افرادی که دارای این شخصیت هستند شمایل عجیبی برای حضور در جامعه برای خود درست می‌کنند. برخی از این افراد عقاید ماورایی و عجیب دارند و همین امر موجب می‌شود دیگران جذب آن‌ها شوند. این آدم‌ها به گونه‌ای ماهرانه به افراد نزدیک می‌شوند. احتمال ایجاد صمیمیت در ازدواج با این گونه آدم‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد، لذا افراد عجیب و غریب را برای ازدواج انتخاب نکنید.
در شخصیت آدم‌ها به شدت باید از یک نوع شخصیت ترسید و آن آدم‌های خطرناک هستند. آدم‌های خطرناک قواعد اجتماعی را زیر پا می‌گذارند و ما به اشتباه، کار آن‌ها را شجاعت تلقی می‌کنیم. مشخصه این افراد دروغ گفتن بسیار است؛ آن‌ها کاندیدای اول خیانت در زندگی هستند. در رابطه با این افراد طرف‌های مقابل به طور مکرر تصمیم می‌گیرند از رابطه خارج شوند ولی چرب‌زبانی این افراد مانع می‌شود. شخصیت طوفانی نیز یکی دیگر از اختلالات شخصیتی است و از جمله ویژگی‌های افراد دارای شخصیت طوفانی، بی‌ثباتی عاطفی است. این آدم‌ها در رابطه بسیار پرشور هستند و با انرژی وارد رابطه می‌شوند ولی بی‌ثباتی عاطفی در آن‌ها موجب آسیب رسیدن به طرف مقابل می‌شود.
شخصیت نمایشی یکی دیگر از نمودهای اختلالات شخصیتی افراد است. برای رابطه برقرار کردن با این افراد باید توجه داشت که افراد دارای شخصیت نمایشی از ظاهر خود برای جلب توجه در جامعه استفاده می‌کنند، به طوری که خودنمایی و تظاهر آن‌ها را می‌توان به وضوح دید. این آدم‌ها تصور می‌کنند از همه بر‌تر هستند و همه باید در خدمت آن‌ها باشند. معمولا در گفت‌وگو‌ها، این افراد از عباراتی چون من چه هستم، من چه کردم و یا چه موفقیت‌هایی کسب کردم، استفاده می‌کنند چون تنها خود را می‌بینند.
شخصیت چسب نیز یکی دیگر از اختلالات شخصیتی در افراد است. به این لحاظ به این نوع شخصیت چنین عنوانی داده شده چون افراد دارای این شخصیت به نوعی انگل‌وار رفتار می‌کنند و به عبارتی به طرف مقابل چنان می‌چسبند که رفتار این افراد به نوعی عشق بی‌حد تعریف می‌شود، در صورتی که در انتخاب شریک زندگی رفتار این‌گونه افراد را نباید حمل بر عشق فراوان گذاشت. این نوع شخصیت در زندگی بسیار خطرناک است و افراد دارای این شخصیت برای جلب محبت طرف مقابل دست به هر کاری می‌زنند.
ازدواج، یک تصمیم بسیار پیچیده است؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم دست به انتخابی آگاهانه برای زندگی مشترک خود بزنیم. میانگین کشوری در خصوص طلاق می‌گوید حداقل ۲۰ درصد از ازدواج‌ها به دلایل مختلف به طلاق می‌انجامد، چرا که وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوید افرادی که دارای شخصیت‌های فوق هستند قابل تغییر به هیچ عنوان نیستند لذا باید با چشم باز انتخاب کنید. قبل از انتخاب، در مورد انتخاب درست مطالعه کرده و با علم و آگاهی شریک زندگی خود را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی و زندگی , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , اینتخاب آگاهانه , شرایط ازدواج , مرد ایده آل , همسر مناسب , ویژگی های همسر مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د



EBOLA2.jpeg

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که ابولا در پایتخت سه کشور آفریقایی تثبیت شده و میزان رشدش همچنان رو به افزایش است. به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «بروس آیلوارد»، معاون رئیس این سازمان می‌گوید که واکنش جهانی با سرعت پیشرفت این بیماری واگیر در گینه، لیبریا و سیرالئون مطابقت ندارد. این سه کشور خواهان دریافت کمک‌های فوری بین‌المللی برای مقابله با شیوع ابولا شده‌اند. ابولا تاکنون در غرب آفریقا به مرگ بیش از 3860 نفر منجر شده که بیش از 200 نفر آنها کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، معاون رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته است که اوضاع در غرب آفریقا در مقایسه با 12 روز گذشته وخیم تر شده است. وی گفت: این بیماری در سه پایتخت تثبیت شده و 70 درصد مبتلایان قطعا خواهند مرد و میزان رشدش از هر نظر رو به افزایش است. در اسپانیا نیز اعلام شده است که هفت فرد دیگر مشکوک به ابولا تحت مراقبت قرار گرفته‌اند. «ترزا رومرو»، یک پرستار اسپانیایی چند روز پیش اولین نفری بود که خارج از آفریقای غربی به ویروس ابولا مبتلا شد. سازمان ملل متحد برای مبارزه با ویروس ابولا در غرب آفریقا خواستار بیش از یک میلیارد دلار بودجه شده است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

اگر قرار باشد برای کباب روز تعطیل یکی از گوشت ها را انتخاب کنید، باید هر مزاج سراغ کدام گوشت برود؟درباره ضررهای خوردن ماست با ماهی، هندوانه بعد از خوردن آش رشته، عسل و بعد از آن هم خربزه زیاد شنیده اید. علم پزشکی بعضی از این تداخل های تغذیه ای را می پذیرد اما بعضی از آنها ویژه طب سنتی است. یکی از دیدگاه های طب سنتی درباره مصرف نوع گوشت و طبع افراد است. بعضی از طبع ها به دلیل شرایط بدنی که دارند، نباید از بعضی گوشت ها استفاده کنند.البته برای آنکه مشکل برطرف شود، راهکارهای تغذیه خاصی هم وجود دارد. این حساسیت فقط درباره خوردن گوشت قرمز نبوده و درباره دیگر گوشت ها نیز مطرح است. بنابراین ابتدا نگاهی به طبع ها داریم و سپس در هر بخش درباره گوشت مناسب مصرف هر کدام و افزودنی همراه آن صحبت می کنیم تا این بار اگر خواستید بساط کباب را برپا کنید، بدانید مزاج تان چیست و باید چه کبابی را همراه با چه چاشنی طبیعی مصرف کنید.طب سنتی طبع یا مزاج ها را به چهار دسته تقسیم کرده و براساس آن برای هر کدام از آنها برنامه غذایی خاصی را ارائه می کند. این طبع ها عبارتند از طبع گرم و خشک یا صفراوی مزاج، گرم و تر یا دموی مزاج؛ سرد و خشک و سرد و تر. این مزاج ها مربوط به وضعیت تغذیه و گوارش فرد مورد نظر و یک نفر می تواند مثلا در طبع تغذیه ای سرد و تر باشد اما ساختار بخش دیگری از بدن او مانند پوست یا حتی رفتار او چیز دیگری باشد.بنابراین آنچه درباره مصرف انواع گوشت و طبع ها مطرح است، فقط مرتبط با طبع اشخاص و نوع گوشتی است که سازگار با شرایط گوارشی یا طبع تغذیه ای اوست. اگر در مصرف گوشت برخلاف طبع عمل شود، شخص با مشکلات گوارشی روبرو می شود. شاید به همین دلیل گاهی با خوردن بعضی خوراکی ها که جزو گوشت ها قرار دارند، حس خوبی نداشته و دچار مشکل می شویم.اگر همیشه بین خرید گوشت گوسفند، گوساله و بره مردد بوده اید می توانید با این توصیه طب سنتی از تردید بیرون بیایید. گوشت گوسفند یکی از بهترین و سازگارترین گوشت ها با طبع انسانی است. اصطلاحا گوشت آن نیز «کثیرالغذا» بوده و هضم آن راحت است. البته این یک توصیه کلی برای انتخاب گوشت قرمز از بین سه نوعی است که به آن اشاره شد اما بهتر است ابتدا طبع تان را بشناسید و سپس گوشت مناسب و سازگار با مزاج تان را انتخاب کنید. در حالت کلی گوشت گوسفند در مقایسه با دو نوع دیگر برای انسان بهتر است.مصلح چیست؟برای از بین بردن مشکلات احتمالی هر یک از گوشت ها باید آن را همراه با افزودنی خاصی خورد یا آنها را داخل یک یا همه این ترکیب ها خواباند و بعد گوشت را پخت. به این ترکیب ها اصطلاحا «مصلح» می گویند. برای هر نوع گوشت و البته مزاج مرتبط با آن نوعی مصلح وجود دارد. البته بعضی از آنها در بیشتر گوشت ها و مزاج ها مشترک هستند.گرم و خشک ها قرقاول بخورندگرم و خشک ها همان افراد جدی و سختکوشی هستند که آنها را اغلب در پست مدیر و رییس گروه و رهبر می بینید. این افراد به دلیل سختکوشی و جدیت شان در کار به پست های بالا رسیده و پله های ترقی را گاهی چهارتا یکی طی می کنند! گاهی بدجوری از کوره در می روند اما به همان نسبت هم زود پشیمان می شوند و افسوس می خورند که چرا خودشان را کنترل نکرده اند. تلخی طعم دهان آنها، اول صبح، نشاندهنده طبع گرم آنهاست.درجه بندی گوشتبهترین گوشت برای این افراد، گوشت «قرقاول» است. اما بهتر است این گوشت پیش از طبخ داخل سکنجبین خوابانده شود. پس از آن گوشت اردک است. این گوشت نیز قبل از طبخ داخل مخلوطی از کرفس، نخود، پونه، تره، شوید، دارچین و سکنجبین قرار گیرد.گوشت بلدرچین خوابانده شده در مخلوط روغن کنجد، بادام، زیتون و آب انار نیز مانند گوشت اردک برای این افراد مناسب است. این افراد باید گوشت گاو را پیش از مصرف داخل پیاز، دارچین، فلفل، زنجبیل، گلپر، سیر، زیره و تره تیزک بخوابانند و زمانی که گوشت گاو مصرف می کنند حتما همراه آن پیاز بخورند.مصلح گوشت گاو، پیاز است. اگر علاقه به خوردن گوشت شتر دارید و مزاج تان گرم و خشک است، باید آن را با نمک، شوید، زیره، فلفل و سرکه بپزید. گوشت کبک نیز برای این افراد مناسب است. مصلح این گوشت ترکیبی از سکنجبین است. پس از تهیه کباب آن نیز باید آن را با یکی از انواع ترشی های طبیعی نوش جان کنید. بهتر است افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، هر نوع کباب به ویژه کباب تهیه شده از گوشت قرمز را با سماق فراوان یا مخلوطی از گشنیز، فلفل و اطرفیل نوش جان کنند. بد نیست بعد از خوردن آن نیز کمی شربت سکنجبین بنوشند. اگر علاقه به خوردن تخم ماهی یا اشپل دارید باید حتما آن را با زنجبیل مصرف کنید.گرم و ترها مرغ محلی بخورنداگر بیشتر اوقات صورت تان برافروخته است اما خوش اخلاق هستید، مزاج تان گرم و تر است. علاوه بر اینکه شما کارها را به خوبی انجام می دهید اما گاهی نیاز به یادآوری دارید. اشتهای تان خوب است و خوب می خوابید. برای انتخاب کباب مورد علاقه تان به این نکته ها دقت کنید.درجه بندی گوشتبهترین گوشت برای افراد دارای این طبع، گوشت «مرغ محلی» است اما برای مصرف این گوشت باید ادویه گرم مانند زنجبیل را با آن همراه کنید. بعد از خوردن این گوشت نیز بهتر است یک فنجان شربت سکنجبین میل کنید. میگو در جایگاه بعدی قرار دارد اما پیش از مصرف باید آن را در مخلوط نعنا، سرکه، شربت انار و زیره بخوابانید. در زمان خوردن آن نیز می توانید کمی نعنا همراه میگو بخورید.گوشت گوساله و گوسفند را باید با مخلوطی از گشنیز، سماق و مرزه بخورید. اگر علاقه به خوردن گوشت بوقلمون دارید حتما آن را همراه گشنیز و سماق میل کنید.اگر به کله پاچه به ویژه مغز و زبان علاقه دارید، باید برای پختن و خوردن آن تمهیدات ویژه انجام دهید. زبان را با گشنیز یا سرکه بپزید و موقع خوردن آن را با خولنجان و زیره بخورید. مغز را هم با نمک، آویشن، دارچین و زیره بپزید و موقع خوردن حتما با ترشی طبیعی آن را مصرف کنید.سرد و خشک ها، گوشت نخورند!اگر انعطاف پذیری تان کم است و برای انجام خیلی از کارها حال و حوصله ندارید، مزاج تان سرد و خشک است. احتمالا به دلیل نامناسب بودن وضعیت گردش خون تان رنگ پوست تان تیره بوده و دچار کم خونی هستید. از نظر بدنی نیز استخوانی و لاغر بوده و اغلب انرژی پایینی برای انجام کارها دارید.درجه بندی گوشتدر فهرست انواع گوشت های مصرفی برای طبع های مختلف برای سرد و خشک ها گوشت های کمی در نظر گرفته شده است. شاید به این دلیل که مصرف گوشت با ساختار بدنی آنها هماهنگ نیست.گوشت بز، قلوه و سیرابی تنها گوشت های مناسب برای این افراد هستند. برای خورد گوشت بز باید آن را در مخلوطی از خرما، نمک، فلفل، پیاز، دارچین، زیره و میخک بخوابانید. همراه با خوردن کباب هم این گوشت را باید با فلفل یا پیاز بخورید. اگر اهل خوردن قلوه و سیرابی هستید هم باید کاری کنید تا این خوراکی ها با مزاج تان سازگار شود. برای این کار، قلوه را باید با نمک، فلفل و دارچین کباب کنید و برای سیرابی هم آن را با سرکه، مرزه و زنجبیل پخته و با گلپر و دارچین نوش جان کنید.سرد و ترها، با دریا دوست باشیداگر خوش اخلاق هستید و کمی هم اضافه وزن دارید، مزاج تان سرد و تر است. احتمالا هم حوصله انجام کاری را ندارید و استراحت را به هر کار دیگری ترجیح می دهید. اشتهای تان خوب است و این اشتهای خوب و متابولیسم پایین باعث افزایش وزن شما می شود.درجه بندی گوشتبرای این افراد گوشت ماهی بهترین گوشت ممکن است اما برای مصرف آن باید به چند نکته مهم دقت کرد. ماهی را حتما باید با کنجد و آویشن بپزید. در واقع برای پختن و خوردن های در حین پختن و خوردن باید از ادویه گرم استفاده کنید. بعد از خوردن ماهی نیز کمی عسل با سنکنجبین میل کنید تا مشکلی ایجاد نشود.ممنوع نیستدرباره مزاج ها و نوع غذایی که بهتر است مصرف کنند، صحبت کردیم اما این به این معنا نیست که هر مزاج نمی تواند از دیگر انواع گوشت ها استفاده کند. مصرف آن بلامانع است اما با استفاده هر گروه از گوشت مورد نظر، سلامت شخص بیشتر حفظ خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

دلایل و راههای درمان درد کف و پاشنه پا
کف پای دردناک مشکل شایعی است. درد در استخوان کنار انگشت شست، پینه‌ها و میخچه‌ها، ‌ درد انگشتان پا، التهاب مفاصل و آرتروز از علل شایع درد پا هستند.
جام جم سرا به نقل از عصر ایران: درد پشت پاشنه معمولا به علت التهاب تاندون آشیل و یا بورسیت (التهاب کیسه‌ای که حاوی کمی مایع است و بین تاندون و استخوان قرار می‌گیرد) ایجاد می‌شود. شایع‌ترین علت ایجاد کننده درد کف پا التهاب نوعی بافت همبند است که در این ناحیه قرار گرفته است و در اصطلاح آناتومی به آن فاشیا گفته می‌شود.
مکانیسم آسیب دیدگی چگونه است؟ - وارد شدن مکرر نیروی کششی و فشاری به قوس کف پا.
-اختلال آناتومی کف پا که نیروی زیادی را به این ناحیه وارد کند مانند کف پای صاف.
- وجود دوره‌هایی از آسیب دیدگی و بهبود این ناحیه.
- سپس در اثر آسیب واسطه‌های شیمیایی التهابی آزاد می‌شوند که درد ایجاد می‌کنند.
- در برخی موارد کف پای صاف ممکن است در مواردی در این ناحیه به صورت خودبخود دچار پارگی شود.
- در اثر التهاب بافت آسیب دیده به صورت بافت همبند (اسکار) ترمیم می‌شود و آهکی شدن بافتی (کلسیفیکاسیون) ایجاد می‌شود که دردناک خواهد بود.
عوامل خطر: سن بالای ۴۰ سال
اضافه وزن
بی‌تحرک بودن فرد
کاهش حرکات رو به بالای مچ پا (دورسی فلکشن)
راه رفتن مکرر روی سطوح سخت
پوشیدن کفش تخت

شواهد کافی مبنی بر ارتباط شغل با التهاب بافت همبند کف پا (فاشئیت پلنتار) وجود ندارد و نمی‌توان آن را یک آسیب شغلی دانست.
علائم: درد ممکن است در یک محل مشخص احساس نشود. ممکن است درد در زیر پاشنه، پشت پا یا در مچ پا احساس گردد. اما اگر درد به قسمت جلوی پا، پنجه‌ها و یا به ساق پا انتشار پیدا کند ممکن است آسیب نخاع کمری مطرح باشد. درد در اوایل صبح و با گذاشتن پا روی زمین بد‌تر می‌شده و پس از یک دوره استراحت بهتر می‌شود اما معمولا در طول روز و با حرکت بیشتر پا‌ها درد بهتر می‌شود. ماهیت درد حالت کششی و از هم گسیختگی دارد. در معاینه خم کردن مچ پا به بالا (حرکت دورسی فلکشن) به علت ایجاد کشش در بافت همبند کف پا (فاشیا) موجب ایجاد درد می‌شود. معمولا تورم وجود ندارد یا کم است.
تشخیص‌های افتراقی: اگرچه شایع‌ترین علت درد پاشنه التهاب بافت همبندی کف پا (فاشیای پلنتار) است اما عوامل دیگری نیز می‌توانند عامل این مشکل باشند و به خصوص اگر مشکل بیمار به درمان جواب ندهد باید مد نظر قرار گیرند.
سندرم پاشنه کبود: این مشکل در افراد مسن چاق یا افراد جوانتری که ورزشکار هستند و روی سطوح سخت ورزش می‌کنند ممکن است روی دهد. درد معمولا عقب‌تر و در ناحیه خلفی تری است و زیر بالشتک چربی استخوان پاشنه احساس می‌شود. کفی‌های مخصوص ممکن است تجویز شوند و یا درمانهای دیگری صورت گیرند.
بورسیت زیر پاشنه: بورسیت یا التهاب کیسه‌ای که حاوی کمی مایع است و بین تاندون و استخوان قرار می‌گیرد.
ممکن است در ناحیه زیر استخوان پاشنه ایجاد شود که بیشتر در افراد مسنی که کفش جدیدی را پوشیده‌اند روی می‌دهد. ممکن است یک تورم حساس به لمس در زیر پاشنه ایجاد شود که درد با خم کردن پنجه و حرکت مچ پا تغییری نمی‌کند. درمان با بیرون کشیدن مایع ملتهب و یا تزریق دارویی ممکن است موثر باشد.

سندرم تونل تارس: یکی از عصب‌های پا از زیر عناصری عبور می‌کند که برخی اوقات ممکن است تحت فشار عناصر اطراف خود قرار گیرد. در این صورت درد، بی‌حسی و احساس سوزش در قسمت داخلی پا، مچ یا حتی ساق پا روی می‌دهد. این علائم در یک محل خاص احساس نمی‌شود و شب‌ها بد‌تر می‌شود. این مشکل ممکن است با دیابت، کم کاری تیروئید، التهاب مفاصل و اختلالات آناتومیک پا مانند کف پای صاف مرتبط باشد. تزریق استروئید در کنار درمان عامل زمینه‌ای می‌تواند کمکم کننده باشد.

علل دیگر: در موارد نادری ممکن است درد پاشنه علت مهمتری داشته باشد به خصوص اگر درد علیرغم درمان ۶-۳ ماه طول بکشد. نقرس در موارد نادری ممکن است با علائمی شبیه به التهاب بافت همبند کف پا بروز کند.
در موارد نادری مشکلات دیگری مثل فیبروسارکوما، متاستاز، جسم خارجی، اوستئومیلیت، توبرکلوزیس نیز می‌توانند علت این مشکل باشند.
تشخیص: تشخیص معمولا بالینی و از طریق معاینه است اما ممکن است در مواردی نیاز به انجام رادیوگرافی، ‌ آزمایش خون و یا آزمایشات هدایت عصبی باشد. اگر پس از سه ماه درمان مشکل برطرف نشود در مواردی سونوگرافی ویا‌ام. آر. آی ممکن است درخواست شوند.
درمان: درمان به شدت علائم بستگی دارد.

در موارد خفیف:
آموزش به منظور کاهش فشاری که بر پا‌ها وارد می‌شوند، کاهش وزن و عدم فعالیت بر روی سطوح سخت، کفی کفش طبی و مناسب، تمرینات کششی غیر فعال، استفاده از سرما و گرما، ماساژ مالشی کف پا، و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی توصیه می‌شوند.

در موارد درد با شدت متوسط:
در این موارد ممکن است فرد به سطوح تخصصی‌تر ارجاع داده شود. علاوه بر درمان‌های فوق، ‌فیزیوتراپی، تزریق داروهای بی‌حس کننده و ضد التهاب، ‌ آتل شبانه از جنس سخت و آتل غیر ثابت هنگام راه رفتن.

در موارد شدید و یا مواردی که به درمان پاسخ نمی‌دهند:
ارجاع به سطوح فوق تخصصی و ارزیابی مجدد برای بررسی عامل ایجاد کننده و در مواردی جراحی توصیه می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

با نو آوری جدید محققان امکان پذیر شد؛ حس لمس کردن با اندام های مصنوعی تهران - ایرنا - محققان دانشگاه کیس وسترن رزرو اوهایو در آمریکا برای بازیابی حس لامسه در اندام های مصنوعی، راهکار جدیدی را ابداع کردند.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه ساینس، بیماری که دست خود را 4 سال قبل در یک حادثه از دست داده بود، با استفاده از یک دست مصنوعی جدید توانست سطح توپ پارچه ای را لمس و بدون دیدن توپ، جنس آن را شناسایی کند.
مزیت دیگری که در نتیجه استفاده از این اندام حاصل شد، کاهش درد فانتوم در دست بیمار بود.
البته این بیمار واقعا نمی تواند اشیا را لمس کند؛ بلکه سیگنال های الکتریکی که در زمان برخورد اندام مصنوعی با اشیای خارجی توسط یک کامپیوتر تولید می شوند، برای اعصاب دست و مغز وی ارسال می شوند و مغز پس از دریافت این سیگنال ها و تحلیل الگوی آن می تواند جنس شی را شناسایی کند.
یکی از مزایای جانبی استفاده از این اندام های مصنوعی، کاهش و از بین رفتن درد فانتوم در بیماران است. درد فانتوم دردی است که به نظر می رسد در عضو قطع شده بیمار احساس می شود. در بیمار دیگری که از یک دست مصنوعی با این فناوری استفاده می کند، درد فانتوم به کلی از بین رفته است.
صرفنظر از میزان درد فانتوم، بیماران به محض استفاده از اندام های مصنوعی جدید، قادرند وجود آن و حس لامسه را درک کنند و با گذشت چند ماه می توانند حس های آشنای دیگری را درک و اندام های مصنوعی را با دقت و ظرافت بیشتری کنترل کنند.
قرار است نحوه عملکرد و ساختار نرم افزاری این اندام های جدید در شماره بعدی نشریه Science Translational Medicine منتشر شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د

نظارت بر جامعه پزشکی نباید به نامحرمان سپرده شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر لزوم استقرار کمیته‌های اخلاق پزشکی در انجمنهای علمی - تخصصی پزشکی تاکید کرد و افزود: نظارت بر جامعه پزشکی امری خطیر است که نباید به نامحرمان سپرده شود.



به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا زالی در نخستین نشست کارشناسی مجمع انجمنهای گروه پزشکی به دستاوردهای یک سال گذشته نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای همدلی و همگرایی در عرصه سلامت از جمله دستاوردهای یک سال اخیر این حوزه است. در گذشته گفتمان با جامعه پزشکی بدون رعایت موازین مبتنی بر کرامت صورت می‌گرفت این در حالی است که اکنون گفتمان مبتنی بر کرامت و احترام حاصل شده است. وی کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات حوزه سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تصویب هیئت وزیران زمینه‌های اجرای این دستاورد ملی حاصل شده است بطوریکه چند هزار تعرفه نوین با متدولوژی مترقی روز طراحی شده و امروز به عنوان یک رهیافت برای جامعه پزشکی در دسترس قرار گرفته است. زالی در عین حال افزود: صیانت از این کتاب و اجرای مفاد آن و همچنین پالایش بخش قلیلی که می‌توانند چهره مشعشع جامعه پزشکی را به کدورت کشند، از سوی انجمن‌های تخصصی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر انجمنها می‌خواهند پاسخ مناسبی به اعتماد عمومی دولت دهند، باید بر اجرای مفاد این کتاب پافشاری کنند. جهت تحقق عدالت بین رشته‌ای، 27 انجمن علمی - تخصصی متعهدانه به اجرای این کتاب پافشاری می‌کنند. براین اساس بر همه انجمن‌ها فرض است که به تعهد اخلاقی خود عمل کنند، ما نیز به دولت تضامین لازم را برای پایداری این کتاب داده‌ایم. وی ادامه داد: نظارت بر جامعه پزشکی امر خطیری است که نباید به دلیل غفلت ما به نامحرمان سپرده شود. چه وجهی بهتر از آن است که خود جامعه پزشکی آستین همت بالا زده و در این زمینه وارد عمل شود. در چنین شرایطی است که دولت نیز گامهای بلندتری را برای استیفای حقوق جامعه پزشکی خواهد برداشت. رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: درخواستم از انجمنهای علمی - تخصصی آن است که تعهدات داده شده تشریفاتی نباشد چرا که امروز خودپالایشی راهبرد اصلی برای جامعه پزشکی است. چهره پرافتخار جامعه پزشکی آنقدر ارزنده است که نباید گذاشت تعدادی انگشت‌شمار با رفتاری غیرحرفه‌ای به آن آسیب زنند. زالی بر لزوم فعال شدن کمیته‌های اخلاق در انجمنهای علمی - تخصصی تأکید کرد و گفت: 6 پرونده از کمیته‌های اخلاق انجمنها به سازمان ارائه شد که بطور ویژه به آنها رسیدگی کردیم. بنابراین چنین مواردی به صورت فوری در سازمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کمیته‌های اخلاق در انجمن‌ها به عنوان گرانیگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی باید شکل بگیرد. وی افزود: بخش انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز بانک خود را بالغ بر هزار کارشناس انتظامی البته با همکاری انجمنها تشکیل داده است. زالی در پایان از مجلس شورای اسلامی خواست که در برنامه ششم توسعه‌ای کشور جایگاه مترقی را برای انجمنهای علمی - تخصصی در نظر بگیرند.

  



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک د



1412925270003_Top-10-Common-but-Deadliest-Diseases-660x330.jpg

در حالی که این روزها بخش زیادی از خبرهای حوزه سلامت به شیوع ویروس مرگبار ابولا، تلفات آن،‌ تولید واکسن و سایر راه‌های مقابله با این ویروس اختصاص پیدا کرده و سرطان پستان نیز در کانون توجه رسانه‌های حوزه پزشکی قرار گرفته اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌یک از این دو بیماری جزء مرگبارترین بیماری‌های جهان نیستند. به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همچنین ذکر این نکته قابل توجه است که از میان مرگبارترین بیماری‌ها چند مورد از آنها تا حدودی قابل پیشگیری هستند. محل زندگی، شرایط دسترسی افراد به خدمات پیشگیرانه و کیفیت خدمات درمانی از فاکتورهای مهم در این زمینه به حساب می‌آیند. هلث لاین در مطلبی دراین‌باره نوشت: هرچند پنج مورد از مرگبارترین بیماری‌های جهان در دهه گذشته خیلی تغییر نکرده‌اند اما توانسته‌ایم میزان مرگ و میرها را در برخی از مرگبارترین بیمار‌ی‌ها تا حدودی کاهش دهیم. در این مقاله 10 نمونه از مرگبارترین بیماری‌های جهان به اختصار شرح داده شده‌اند که به قرار زیر است: - بیماری عروق کرونری مرگبارترین بیماری در جهان بیماری عروق کرونری است. این بیماری زمانی بروز می‌کند که رگ‌های خونی تامین‌کننده خون به قلب باریک و تنگ‌تر می‌شوند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) برآورد کرده است در سال 2012 میلادی بیش از هفت میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری عروق کرونری جان خود را از دست داده‌اند. فشارخون بالا، کلسترول بالا و سیگار از جمله مهمترین فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری عروق کرونری هستند. - سکته مغزی سکته مغزی زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از عروق مغز مسدود شود و در نتیجه طی چند دقیقه سلول‌های مغزی که از دریافت اکسیژن محروم می‌شوند از بین می‌روند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 میلادی بیش از شش میلیون و 700 نفر بر اثر سکته مغزی فوت کرده‌اند. این رقم 11.9 درصد از میزان تمامی موارد مرگ و میرها را به خود اختصاص می‌دهد. - بیماری مزمن انسداد ریوی این بیماری یک عارضه ریوی پیش رونده و مزمن است که تنفس را در فرد با مشکل روبرو می‌کند. برونشیت مزمن و «آمفیزم» انواعی از بیماری مزمن انسداد ریوی به حساب می‌آیند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 میلادی بیش از سه میلیون نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند. اصلی‌ترین دلیل بروز این بیماری استعمال تنباکو است و فاکتور دیگر می‌تواند آلودگی هوا باشد. - عفونت تنفسی تحتانی سازمان جهانی بهداشت برآورد کرده است که در سال 2012 میلادی عفونت تنفسی تحتانی علت مرگ سه میلیون انسان بوده است. این گروه از بیماری‌ها شامل ذات الریه، برونشیت و آنفلوآنزا می‌شود. - سرطان نای، نایژه و ریه این سه بیماری همگی جزو سرطان‌های تنفسی هستند. دلایل اصلی این سرطان استعمال سیگار، قرار گرفتن در معرض دود سیگار و مواد سمی زیست‌محیطی به حساب می‌آید. در سال 2012 میلادی طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و 600 هزار تن بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. - ایدز ویروس HIV‌ با حمله به سیستم ایمنی بدن موجب بروز بیماری ایدز می‌شود که یک بیماری کشنده و مزمن به حساب می‌آید. از زمان شروع این بیماری تقریبا 39 میلیون تن بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. تعداد قربانیان این بیماری در سال 2013 میلادی یک میلیون و 500 هزار نفر بوده است. - بیماری‌های ناشی از اسهال زمانی که فرد برای چند روز کوتاه دچار این بیماری شود بدن میزان زیادی آب و نمک و سایر املاح را از دست می‌دهد و از دست رفتن آب بدن می‌تواند عامل مرگ بیمار باشد. اسهال معمولا بر اثر آلودگی روده و از طریق باکتری و ویروس در بدن فرد بروز می‌کند. این نوع از آلودگی به راحتی از طریق آب و غذای آلوده منتشر می‌شود. طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 میلادی یک میلیون و 500 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در جهان فوت کرده‌اند. - دیابت دیابت به گروهی از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که بر میزان تولید انسولین در بدن و مصرف آن تاثیر می‌گذارند. در دیابت نوع یک، پانکراس، انسولین تولید نمی‌کند که دلیل آن مشخص نیست. در دیابت نوع دو پانکراس میزان کافی از انسولین را تولید نمی‌کند و یا انسولین تولید شده را به درستی مصرف نمی‌کند. دیابت نوع دو می‌تواند از فاکتورهای مختلفی همچون رژیم غذایی نامناسب،‌ نداشتن فعالیت جسمی یا اضافه وزن ناشی شود. - سل سل بیماری هوازی به حساب می‌آید که اغلب درمان آن موفقیت آمیز است هرچند برخی گونه‌های سل در برابر شیوه‌های درمانی رایج مقاوم هستند. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2012، حدود 900 هزار نفر به دلیل ابتلا به سل جان خود را از دست داده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
:: برچسب‌ها: بیماری , انسولین , دیابت , دیابت نوع دوم , بیماری قند , پانکراس , اسهال ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1393 | نظرات ()